Jekaterina ja Anasstassia Gutnitšenko
Ave Laansoo
Stefani Blüm ja Mari Ann Kaare
Kristina Kulbok ja Kelly Remmelgas
Kes:
gümnaasiumi üldkunsti valikaine grupi paaristööd, september 2012
Ülesanne:
Luua temaatiline plakat kihilise paberlõike tehnikas.
Sisu:
- ülesande ajendiks oli esitlus projekti "Aktiivne ja turvaline koolipäev" (http://www. safeandactiveschoolday.eu/? page=news&news=EE&id=9) kokkuvõtliku seminari posterisessioonil
- teema avamine ja arutelu, õpilaste isiklikud kogemused vahetundi sisustava projekti raames
- alateemade sõnastamine ja valimine
- plakati visuaalse lahenduse eripära (tasapinnaline lihtsustatud kujutis)
- kavandi läbitöötamine, täiustamine
- teksti kasutamine või sellest loobumine
- paberlõike tehnika spetsiifika, kihiline lahendus
- kompositsiooniline lahendus
- plakati teostamine paaristööna
Reino Sigur
Triinu Paide ja Kristin Reiljan
Tehnika, protsess:
- teemade sõnastamine, sisu avamine
- plakatliku visuaalse motiivi loomine ja läbitöötamine
- teksti kasutamine, täpsustamine
- aluspindade valimine (must, hall toonpaber)
- kujutiste lõikamine, paberinugade kasutamine (joone saavutamine, pindade väljalõikamine)
- aluspindade arvestamine
- värviliste paberite paigutamine paberlõike tagaküljele, tükkide teipimine
- viimistletud terviku saavutamine
Kriste Remmelgas ja Joanna Jätsa
Karl Martin Kruuse ja Silver Ohlo
Sten Martin Nukki ja Martin Kilm
Metoodilised täiendused:
- õpilaste loodud plakatite põhjal sai teostatud esitlus projekti seminari jaoks
- kihilise paberlõike tehnika on kiire ja efektne võimalus plakati loomiseks
- lõigates tuleb arvestada, et kujundite vahelised pinnad ei muutuks liiga detailseteks, see muudab terviku liiga hapraks, paber võib puruneda
- plakatid on teostatud A1 formaadis
- paberlõikes teostatud plakatite tagaküljed on samuti iseseisvad abstraktsed kunstiteosed
Anasstassia ja Jekaterina Gutnitšenko
Reino Sigur
Karl Martin Kruuse ja Silver Ohlo
Ave Laansoo
Stefani Blüm ja Mari-Ann Kaare
Sten Martin Nukki ja Martin Kilm
Kristiina Kulbok ja Kelly Remmelgas
No comments:
Post a Comment