Tuesday, January 15, 2013

Talvised jooned ja pinnad

































 










Kes:
9 K, jaanuar 2013

Ülesanne:
Leida talvisest loodusest erinevaid jooni ja pindu, kadreerida seeria pingestatud kompositsioonilisi etüüde. Valida fotoseeriast üks motiiv ning maalida selle alusel kompositsioon.








































Sisu:
- joone ja pinna mõiste
- piiratud ja piiramata pinna mõiste
- detailide leidmine ja märkamine keskkonnas
































- kompositsioonilise dünaamika ja pinge nägemine ja tuvastamine
- fotoaparaadi kasutamine välitingimustes
- pindade ja olukordade tekitamine
- fotomaterjali tehniline käsitlemine, failide ülekanne
-  materjali fototehniline analüüs
- fotomaterjali kompositsiooniline analüüs, seeriate koostamine
- maalimotiivi valimine fotomaterjali hulgast, valiku kriteeriumid
- motiivi maalitehniline terviklik teostamine
- eri materjalide kasutamine (krunt, pahtel)


Vorm, tehnika, protsess:
- ühine fotosessioon Stroomi rannas

























- ühistegevus looduslike materjalidega (pillirooga helide ja joonte rütmide tekitamine)





























- fotomaterjali ülekanne (mälupulgad, mälukaardid, usb-juhtmed, bluetooth)
- kogu klassi fotomaterjali ühine ülevaatus ja analüüs
- sisulise või vormilise aktsendiga seeriate koostamine fotodest (5-15 fotot)
- maalimiseks sobiliku motiivi valimine























































- foto alusel maalispetsiifilise teose loomine (koloriit, faktuur)
- lõpetatud töö teostamine

Abivahendid, metoodilised märkused:
- fotoaparaadid, projektor, printer
- fotoseeriaid ja maale võiks eksponeerida koos
- korrata võiks abstraktsuse, abstraheerimise ja faktuuri mõisteid
- üksiku ja üldise mõisted, üldkompositsiooni paradigma
- näitena kasutasin Taavi Piibemanni projekti "Strugatskid"











Taavi Piibemann








- ülesandele foto-osale võib läheneda ka ruumilise kompositsiooni leidmise nurga alt







































Rohkem fotosid: 

No comments:

Post a Comment