Kes:
gümnaasiumi üldkunsti valikaine grupp, aprill 2013
Ülesanne:
kujutada Samuil Maršaki lastejutu "Mari-Kisakõri" peategelast
Sisu:
- jutu kuulamine ja anlüüs, muljed kuuldust
- peategelase kirjeldus (vanus, välimus, lapse riided jne.)
- lapse kujutamine tegevuses (lapse keha proportsioonid, keha liikumine)
- emotsioonide väljendamise (viha, agressiivsus) võimalused
- tegelase paigutamine ruumi, objektide lisamine
- jutus kirjeldatud olukorra (märjad riided, pisarad, tekkiv hallitus) rõhutamine tehnilise lahendusega (süsi+akvarell)
- tervikliku teose lõpetamine
Tehnika, protsess:
- jutu kuulamine (2x)
- tegelase kujutamine söejoonistuse tehnikas suurel formaadil (A1)
- puusöe ja press-söe erinevsed, joonistamine ja pindade katmine söega
- söejoonistuse kustutamine ja fikseerimine
- söejoonistuse koloreerimine akvarellidega
- akvarellmaali eripära (värvi sulatamine, märja paberi kasutamine)
- söe ja akvarelli koosmõju (porisus, osaline segunemine)
Metoodilised märkused:
- lastejuttu "Mari-kisakõri" saab kuulata Eesti Rahvusringhäälingu kodulehel:
- rääkisime lühidalt jutu esitajast Imbi Valgemäest ja tema lugemise spetsiifikast, soovitasin vaadata Peeter Simmi filmi "Inimene, keda polnud"
kaader filmist "Inimene, keda polnud"
- meenutasin oma kooliaega, kui kunstiõpetaja Tiiu Isok vana kohvergrammafoni abil sarnast ülesannet läbi viis
http://maemat.blogspot.com/2012/04/jonnib-mari-kisakori.html
- gümnaasiumi tavaklassi õpilasele sobib lapse emotsioonide kujutamine väga hästi, ta ei tunne, et liialdatud pooside ja näoilmete joonistamine teda ennast kuidagi halvas valguses näitaks
- mängisime mõttega, et autorid peaksid need tööd alles hoidma ja tulevikus oma lastele näitama, kui need jonnima kipuvad
No comments:
Post a Comment