Tuesday, October 16, 2012

+/- ruumilised objektid








Anette Põldsalu
"Toit" ja "Kaugel viibivad lähedased"











Marita Tambek
 "Inimesed ei saa üksteisest aru"




Kes: 
10 K klass, oktoober 2012

Ülesanne:
Luua etteantud materjale kasutades temaatiliste ruumiliste objektide paar.







Kert Urmas Raudvere,
"Unistuste täitmine" ja "Tüli parimate sõprade vahel"








Johanna Okas
"Halb ilm" ja "Ilus ilm"







Brigitta Kannel
"Pizza" ja "Unepuudus"







Sisu:
- positiivse ja negatiivse skaala rakendamine emotsioonidega seotud teemade puhul
- positiivsete ja negatiivsete emotsioonide sõnastamine
- kolmemõõtmelise objekti spetsiifika
- skulptuuri, objekti ja maketi mõisted ja kasutamise spetsiifika
- teema analüüs, sisule kujundlike vastete leidmine
- kasutatava materjali ja objektide analüüs, materjalide valik
- vormilised katsetused, idee puhastamine
- eri materjalide omadused, vormiline käitumine
- objektide vormiline teostamine
- kujundlike detailide lisamine
- ühtse stiililahendusega paaristöö komponeerimine
- objektide stabiilsuse saavutamine
- viimistletud välisilme saavutamine
- töö dokumenteerimine, esitlus







Kristel Avi
"Surm" ja "Armastus"






Marilyn Rumberg
"Turvalisus" ja "Segadus"









Marten Sion 
"Mõistmatus" ja "Kodusoojus"








Vorm, protsess, tehnika:
- õpilased kirjutasid sedelitele kolm positiivset ja kolm negatiivset mõistet või olukorda, millega nad oma elus kokku puutuvad
- kriitilise analüüsi tulemusena valisid nad oma mõlemate sedelite hulgast ühe, mida pidasid ka teiste jaoks oluliseks ja mõistetavaks
- panime sedelid kokku ja igaüks valis pimesi endale kujutatavad teemad
- kasutatavate materjalide hulgas oli mitmesuguseid väikese formaadiga leidobjekte, kontoritarbeid, paberit, riiet, plastiliini, nööri, traati jne.
- objektide kokkuleppeliseks mõõduks oli peopesa suurus
- kinnitamiseks kasutasime mitmesuguseid liime, silikooni, traati jne.
- tööde dokumenteerimiseks konstrueerisime improviseeriud fotostuudio
- iga õpilane põhjendas oma teemalahendust ja materjalide kasutust










Mark Överus
"Igavus" ja "Arvuti"






Solveig Saar
"Sõbrad" ja "Sõda"






Grete Raudam
"Uni" ja "Nälg"








Siret Upan
"Armastus" ja "Surm"







Metoodilised märkused:
- õpilased peaksid töö käigus jõudma arusaamani, et nad ei pea esitama pimesi valitud teema kohta oma hinnangut, vaid nende ülesanne on leida teemale võimalikult kujundlik visuaalne vaste
- võib selguda, et õpilase elus pole midagi positiivset ega negatiivset, kõik on täiesti ühtlaselt hall
- eraldi selgitamist vajavad kujundlikkuse ja kunstilise üldistuse mõisted
- objektid võib vormistada kindlatele eksponeerimisalustele (papitükid, klotsid, alused vms.)

Rohkem pilte:









Glen Ander Popovitš
"Haigus"








Glen Ander Popovitš
"Jalutuskäik"








Eliise Proos
"Üksteise aitamine" ja "Halb ilm"







Kenneth Allik
"Lähedase surm" ja "Uni"











Karola Kaugema
"Surm"






Karola Kaugema
"Suur pehme voodi"












Eva-Johanna Valkiainen
"Probleem"

No comments:

Post a Comment